Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχε για δεύτερη φορά στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού FITUR 2023 που πραγματοποιήθηκε στη Μαδρίτη της Ισπανίας.
Στην έκθεση, η οποία ήταν επαγγελματική κατά τις πρώτες τρεις ημέρες, συμμετείχαν όλα τα μεγάλα τουριστικά γραφεία της Ισπανίας και της Λατινικής Αμερικής, ενώ τις τελευταίες δύο ημέρες η διοργάνωση ήταν ανοικτή και για το κοινό.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν οι διοργανωτές η FITUR 2023 στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, προσελκύοντας στη διάρκεια των τριών πρώτων ημερών λειτουργίας της 136.000 επισκέπτες, καταγράφοντας αύξηση κατά 68% έναντι του 2022. Ο αριθμός των εκθετών πλησίασε τις 8.500 εταιρείες από 131 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, η οποία μετείχε με εθνικό περίπτερο του ΕΟΤ, στο οποίο συνεκθέτης ήταν και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Κατά την πενθήμερη διάρκεια της έκθεσης οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας διερεύνησαν τις προοπτικές για ενίσχυση υφιστάμενων και ανάπτυξη νέων συνεργασιών και πραγματοποίησαν πολλές επιτυχημένες συναντήσεις με στόχο την προώθηση της Κεντρικής Μακεδονίας και την επέκταση του τουριστικού δικτύου της όχι μόνο στην Ισπανική αγορά, αλλά και στις αγορές της Λατινικής Αμερικής, καθώς η Ισπανία θεωρείται πύλη για αυτές τις αγορές.
Στο περιθώριο της έκθεσης ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος είχε συνάντηση στα κεντρικά γραφεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO) με τη Διευθύντρια του Οργανισμού για την Ευρώπη Alessandra Priante, τον Προϊστάμενο Τεχνικής Συνεργασίας Marcel Leijzer και τον Υπεύθυνο Ανάπτυξης Νικόλαο Γκολφινόπουλο. Στη συνάντηση εξετάστηκε η δυνατότητα ευρύτερης συνεργασίας και μεταφοράς τεχνογνωσίας για την προβολή και το marketing της Κεντρικής Μακεδονίας. Μάλιστα συμφωνήθηκε η δημιουργία μιας ομάδας εργασίας μεταξύ του UNWTO και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την τεχνική υποστήριξη στην υποβολή του φακέλου για τα «Βήματα του Αποστόλου Παύλου» προς το Συμβούλιο της Ευρώπης, αλλά και για μια ευρύτερη συνεργασία σε τεχνικά θέματα.
Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος σημείωσε: «Η συμμετοχή μας στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού της Μαδρίτης σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας στρατηγικής επιθετικής στόχευσης σε μεγάλες αγορές, όπως αυτή της Ισπανίας, αλλά και των χωρών της Λατινικής Αμερικής, έπειτα από τη μεγάλη υστέρηση που παρουσιάστηκε σε αφίξεις και έσοδα τη διετία της πανδημίας. Η απευθείας αεροπορική διασύνδεση με τη Μαδρίτη είναι ένα πρόβλημα που μας απασχολεί ιδιαίτερα, καθώς με τη Βαρκελώνη υπάρχει εποχιακή έστω διασύνδεση. Για τον σκοπό αυτό είμαστε ήδη σε συζητήσεις με διάφορες αεροπορικές εταιρίες».
Πηγή