Upload της Ψηφιακής Ακαδημίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την ΚΕΔΕ

Στην 3η Διεθνή Έκθεση Καινοτομίας, Επιχειρηματικότητας και Τεχνολογίας «BEYOND», ( 24 Μαΐου – Παρασκευή 26 Μαΐου 2023), στο χώρο του Διεθνούς Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου Θεσσαλονίκης ανακοινώθηκε η λειτουργία της Ψηφιακής Ακαδημίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης από τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ και Δήμαρχο Τρικκαίων, Δημήτρη Παπαστεργίου, τον Πρόεδρο του ΙΤΑ – και Δήμαρχο Παπάγου – Χολαργού, Ηλία Αποστολόπουλο και τον Πρόεδρο της Επιτροπής Ψηφιακής Διακυβέρνησης της ΚΕΔΕ Γιάννη Τσιάμη (Πρόεδρος Δημ. Συμβουλίου Ορχομενού).

Στη φετινή διοργάνωση με τίτλο «Tech 4 People» που έθεσε στο επίκεντρο τη σχέση της τεχνολογίας με τον άνθρωπο, παράλληλα αναπτύχθηκαν θεματικές συζητήσεις, ομιλίες, παρουσιάσεις και σεμινάρια. Συμμετείχαν 170 επιχειρήσεις -εκ των οποίων οι 29 startups – από Ελλάδα, Λουξεμβούργο, Γαλλία, Τουρκία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ελβετία, Πολωνία και Κύπρο. Η τεχνολογία σε όλα τα επίπεδα και τους τομείς βρήκε την έδρα που της αξίζει στην πόλη της Θεσσαλονίκης η οποία γίνεται το κέντρο καινοτομίας και τεχνολογίας.
Ο Γιάννης Τσιάμης, Πρόεδρος της Επιτροπής Ψηφιακής Διακυβέρνησης ΚΕΔΕ αφού καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους στην “Beyond” και στο work shop της ΚΕΔΕ, ανέφερε απευθυνόμενος προς τον Πρόεδρο, Δημήτρη Παπαστεργίου αναφέρθηκε στη δημιουργία της Ψηφιακής Ακαδημίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που «απαντάει» στις ανάγκες όλων των Δήμων της χώρας και αποτελεί επιστέγασμα μιας απαιτητικής συλλογικής εργασίας.

Οι τοποθετήσεις:

Δημήτρης Παπαστεργίου, Πρόεδρος ΚΕΔΕ: «Η Beyond αρχίζει και πατάει στα πόδια της, αρχίζει και προσελκύει σημαντικές εταιρείες και οργανισμούς πληροφορικής με στόχο να καθιερωθεί ως η βασική Έκθεση Πληροφορικής της Ελλάδας και των Βαλκανίων. Με την αμέριστη συμπαράσταση στο εγχείρημα αυτό, από την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας και της ΔΕΘ, θεωρώ πως αυτό θα γίνει εφικτό.

Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρίσκονται οι δεξιότητες της Αυτοδιοίκησης και των ανθρώπων της. Δουλεύουμε για να κάνουμε έξυπνους Δήμους, ευφυείς Δήμους, αλλά θα πρέπει να δούμε και με ποιο τρόπο, τόσο οι αιρετοί όσο και οι εργαζόμενοι θα μπορέσουμε να συμβάλλουμε τα μέγιστα ώστε να προχωρήσουν μπροστά όλοι οι οργανισμοί των ΟΤΑ. Με την κατάλληλη γνώση πιστεύω θα μπορέσουμε όλοι να προβλέπουμε τις εξελίξεις και παράλληλα αναπτύσσοντας τις δεξιότητες μας να μπορέσουμε και εμείς να γίνουμε πιο ευφυείς  και να βοηθήσουμε περαιτέρω τους Δήμους.

Αυτό λοιπόν το κενό το διαγνώσαμε νωρίς από κοινού και κινηθήκαμε μαζί με τον Δήμαρχο Παπάγου – Χολαργού και Πρόεδρο του ΙΤΑ Ηλία Αποστολόπουλο και σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε τι πρόκειται να κάνουμε με μία δουλειά η οποία έγινε από κοινού με την ΚΕΔΕ, το ΙΤΑ και το Υπουργείο Εργασίας.

Αυτό λοιπόν ήρθαμε να παρουσιάσουμε και να συζητήσουμε. Τι περιμένουμε από την πληροφορική, τι περιμένουμε από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ώστε μετά τις 25 Ιουνίου να βάλουμε τα πράγματα κάτω και να κερδίσουμε τον χαμένο εκλογικό χρόνο.

Ηλίας Αποστολόπουλος, Δήμαρχος Παπάγου – Χολαργού, Πρόεδρος Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Ευχαριστώ πολύ τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ Δημήτρη Παπαστεργίου, τον Γιάννη Τσιάμη, τους εκλεκτούς Δημάρχους που βρίσκονται σήμερα εδώ. Τα τελευταία χρόνια όλο και πιο συχνά ακούμε για την έξυπνη πολύ όπως είπε και ο Πρόεδρος,  κάνοντας λόγο για την χρήση των νέων τεχνολογιών στον τομέα της εξυπηρέτησης του πολίτη, την χρήση τεχνολογιών και ψηφιακών εργαλείων στο πεδίο της διοίκησης των δήμων.

Είναι σαφές ότι η πανδημία επέφερε αλλαγές στην δημόσια διοίκηση, επιτάχυνε τα πράγματα, δημιούργησε συνθήκες. Θυμάμαι παλιά ένας πολίτης όταν ερχόταν στο δημαρχείο για να κάνει μία αίτηση έπρεπε να πάρει το χαρτί της αίτησης να τη συμπληρώσει, να πάει στον διοικητικό υπάλληλο να του την χαρακτηρίσει, να πάει στο πρωτόκολλο, να συλλέξει υπογραφές, να ακολουθήσει μια διαδικασία η οποία πλέον βρίσκεται μόνο στο παρελθόν.

Έτσι λοιπόν η ανάγκη της άδειας λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών όπως είπα στη διάρκεια της πανδημίας πυροδότησε μία μεγάλη αλλαγή, υπήρξε βέβαια για να πούμε και την πραγματικότητα και η πολιτική βούληση, γιατί κακά τα ψέματα για να κάνουμε αυτό ψηφιακό άλμα στην δημόσια διοίκηση πρέπει να υπάρχει βούληση.

Σε αυτή την νέα στρατηγική οι Δήμοι αποδείχθηκαν μπροστάρηδες. Έχουμε και τον Δήμαρχο της «έξυπνης» πόλης των Τρικάλων και Πρόεδρο της ΚΕΔΕ, Δημήτρη Παπαστεργίου εδώ άλλωστε. Καταφέραμε λοιπόν σε μεγάλο βαθμό τον ανταποκριθούμε στην δύσκολη συγκυρία της πανδημίας εκσυγχρονίζοντας παράλληλα την λειτουργία μας. Σήμερα δημοτικοί υπάλληλοι και πολίτες αποζητούν την ψηφιακή επικοινωνία, είναι πάρα πολύ που απλά στέλνουν ένα e-mail, πρωτοκολλείται και παίρνει τον δρόμο του όπως συμβαίνει σε σύγχρονα κράτη.

Βέβαια με την νέα προγραμματική περίοδο έχουμε τη δυνατότητα να επενδύσουμε περισσότερο στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών μέσω της πρόσκλησης του ψηφιακού μετασχηματισμού. Μια πρόσκληση – πρόκληση θα έλεγα που απαιτεί μία συνολική ψηφιακή στρατηγική σε κάθε Δήμο. Το Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης παρακολουθώντας τις εξελίξεις και γνωρίζοντας τις ανάγκες των δήμων, στέκεται δίπλα στους ΟΤΑ υποστηρίζοντας την διαρκή προσπάθεια του ψηφιακού μετασχηματισμού, και όπως είναι φυσικό όταν λέμε ψηφιακός μετασχηματισμός δεν μπορεί να γίνει χωρίς να έχουμε καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό. Με δεδομένη λοιπόν την ένδεια των Δήμων σε προσωπικό αλλά και την δυστοκία που υπάρχει ακόμα και σήμερα σε προσλήψεις, καλούμαστε να ενισχύσουμε αυτή την προσπάθεια να μετασχηματιστούν ψηφιακά μέσα από τους οργανισμούς των δήμων. Οφείλουμε λοιπόν να αλλάξουμε την ψηφιακή κουλτούρα εργασίας και να αποκτήσουμε μια νέα εργασιακή κουλτούρα. Αυτή η διαδικασία πρέπει να είναι διαρκής πολύ απλά γιατί βασική προϋπόθεση για το ταχύτερο ψηφιακό μετασχηματισμό των δήμων αποτελεί η ανάπτυξη και ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των στελεχών των ΟΤΑ όπως αναφέρθηκε και από το Δημήτρη Παπαστεργίου.

Οφείλουμε λοιπόν να επενδύσουμε σε υποδομές, σε ψηφιακές εφαρμογές και λύσεις από τη μία αλλά πρωτίστως οφείλουμε να επενδύσουμε και στην επιμόρφωση των εργαζομένων αλλά και των αιρετών. Μην ξεχνάμε ότι κάθε οργανισμός πρώτα απ’ όλα είναι οι άνθρωποι του, χωρίς αυτούς, χωρίς εργαζόμενους, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε.

Γι’ αυτό το λόγο λοιπόν, το ΙΤΑ και η ΚΕΔΕ, η ΚΕΔΕ και το ΙΤΑ προχωρούν στην δημιουργία μιας νέας σταθερής δομής, μιας συνεργασίας ώστε να ενισχύσουμε και να αναβαθμίσουμε τα στελέχη, να πιστοποιούμε τα στελέχη, με την δημιουργία της ψηφιακής ακαδημίας Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Προχωράμε λοιπόν στην δημιουργία μιας νέας εξειδικευμένης ακαδημίας με στόχο την βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων του προσωπικού με τη μέθοδο του τριπλού έλικα, δηλαδή Πανεπιστήμιο το οποίο προσφέρει και την γνώση, επιχειρήσεις και αγορές όπως για παράδειγμα ο ΣΕΠΕ και φυσικά το Δημόσιο – Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Απευθυνόμαστε λοιπόν στους εργαζόμενους της πρώτης γραμμής, στα στελέχη των δήμων μας αλλά και στο σύνολο των αιρετών. Όλοι πρέπει να κατανοήσουμε τον τρόπο λειτουργίας που μας υπαγορεύουν οι τεχνολογικές εξελίξεις και να αποκτήσουμε τις δεξιότητες ώστε να μπορούμε να παρέχουμε στους πολίτες άμεσες και αναβαθμισμένες δημοτικές υπηρεσίες. Στόχος μας είναι να μειώσουμε την γραφειοκρατία που όλους μας ταλαιπωρεί, να σχεδιάσουμε νέους τρόπους υλοποίησης τεχνικών έργων, να οργανώσουμε καλύτερα και πιο αποδοτικά τις υπηρεσίες μας και να παρακολουθούμε σε “real time” τη λειτουργία των δικτύων της πόλης.

Όλα αυτά δεν θα μπορούν να επιτευχθούν χωρίς καταρτισμένο προσωπικό, χωρίς πλήρως ενημερωμένο και εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Γιατί η πιο σημαντική μεταρρύθμιση είναι η εσωτερική αναβάθμιση των δήμων. Η πρόταση λοιπόν του ΙΤΑ και της ΚΕΔΕ για την λειτουργία της ψηφιακής ακαδημία στελεχών νομίζω ότι είναι εξαιρετικά επίκαιρη και κρίσιμη για την προσπάθεια μετεξέλιξης των ΟΤΑ. Η νέα αυτή πρωτοβουλία σε συνδυασμό με τις δράσεις κατάρτισης που φιλοδοξούμε να υλοποιήσουμε το επόμενο διάστημα αποτελούν ένα πλέγμα υποστηρικτικών προς τους δήμους ενεργειών ώστε να ανταπεξέλθουμε στα νέα δεδομένα.

Σε ότι αφορά την δημιουργία της ψηφιακής ακαδημία στελεχών είναι μία απόφαση που πήραμε πρόσφατα στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ, ομόφωνη απόφαση και είναι μία συνεργασία όπως ανέφερα που έχει γίνει από την επιτροπή ηλεκτρονικής διακυβέρνησης με πρόεδρο τον Γιάννη Τσιάμη και με το ΙΤΑ”.

Συνδιοργανωτές της Beyond ήταν η Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Υπουργείο Εσωτερικών.

spot_imgspot_img

Related Articles

Get in touch

45ΥποστηρικτέςΚάντε Like
7ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Τελευταία Νέα