Εισήγηση Δημάρχου Αποκορώνου, Χαράλαμπου Κουκιανάκη, στο Δημοτικό Συμβούλιο Αποκορώνου για το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό (ΕΧΠ-Τ)

H Εισήγηση του Δημάρχου Αποκορώνου Χαράλαμπου Κουκιανάκη προς το Δημοτικό Συμβούλιο για το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό.

«Αειφόρος Ανάπτυξη ορίζεται η ανάπτυξη που καλύπτει τις ανάγκες μιας
περιοχής χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των μελλοντικών γενεών
να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες».
Α. Προοίμιο – Στρατηγική τοποθέτηση
Το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό θέτει κατευθύνσεις
για την ορθολογική διαχείριση των Τουριστικών δραστηριοτήτων
σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων περιοχών με ιδιαίτερο
χαρακτήρα όπως ο Αποκόρωνας, στην Κρήτη.
Ο Αποκόρωνας είναι πολύ παραπάνω από μια περιοχή, είναι ένας
Κρητικός Δήμος, με εξαιρετικά έντονη πολιτιστική και
αρχιτεκτονική κληρονομιά, παραδοσιακούς οικισμούς και
απαράμιλλα ποικιλόμορφη φυσική ομορφιά, ένα γεγονός που την
καθιστά σημαντικό προορισμό, τόσο για τον Τουρισμό, όσο και για
την Τοπική Κοινωνία.
Αποτελεί σημείο ζωτικής αειφορικής σημασίας, ο
Αποκόρωνας να διατηρήσει τον παραδοσιακό του
χαρακτήρα, καθώς αυτός αποτελεί μέρος της μοναδικής
ταυτότητας της περιοχής και προσελκύει επισκέπτες, που
ενδιαφέρονται για αυθεντικές εμπειρίες.
Η ύπαρξη 140 χιλιομέτρων πιστοποιημένων περιπατητικών
διαδρομών, η ανάδειξη των σπηλαιοβάραθρων και η δημιουργία
πολιτιστικών διαδρομών που περιλαμβάνουν 27 μνημεία, σε
συνδυασμό με το καταδυτικό πάρκο και την αδειοδότημένη
χωροθέτηση Μαρίνας τουριστικών σκαφών στις Καλύβες,
αποτελούν εξαιρετικές ενέργειες για τη διατήρηση της
φυσιογνωμίας του Αποκόρωνα, ενώ παράλληλα ενισχύουν τις
βιώσιμες μορφές τουρισμού. Αυτές οι πρωτοβουλίες είναι
καθοριστικής σημασίας για τη διατήρηση της αυθεντικότητας της
περιοχής και προσφέρουν μια εναλλακτική προσέγγιση στον
τουρισμό, που σέβεται τόσο το περιβάλλον όσο και τον πολιτισμό.
Οι περιπατητικές διαδρομές και οι πολιτιστικές διαδρομές δίνουν
στους επισκέπτες την ευκαιρία να γνωρίσουν την πλούσια
πολιτιστική κληρονομιά και τη φυσική ομορφιά του Αποκόρωνα με
έναν πιο βιωματικό και σεβαστό προς το περιβάλλον τρόπο. Η
σύνδεση της τοπικής ιστορίας με τον τουρισμό μέσω των μνημείων
και των διαδρομών ενισχύει τη θέση της περιοχής ως πολιτιστικού
προορισμού, χωρίς να αλλοιώνεται η ταυτότητά της.
Παράλληλα, τα σπηλαιοβάραθρα και το καταδυτικό πάρκο
προσφέρουν ευκαιρίες για ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ο
σπηλαιολογικός και καταδυτικός τουρισμός, που προσελκύουν
επισκέπτες με συγκεκριμένα ενδιαφέροντα. Αυτοί οι τύποι
τουριστών συχνά είναι πιο ευαισθητοποιημένοι περιβαλλοντικά και
επιζητούν εμπειρίες που ενισχύουν τη σύνδεση με τη φύση και τον
πολιτισμό του τόπου.
Για να διασφαλιστεί ότι όλες αυτές οι πρωτοβουλίες θα συμβάλλουν
στη διατήρηση της φυσιογνωμίας της περιοχής, είναι σημαντικό να
τηρηθούν ορισμένες αρχές:
1. Βιωσιμότητα: Όλες οι δραστηριότητες να αναπτυχθούν με τρόπο
που δεν επιβαρύνει το φυσικό περιβάλλον ή την πολιτιστική
κληρονομιά.
2. Σεβασμός στον παραδοσιακό χαρακτήρα: Η αρχιτεκτονική των
όλων των νέων υποδομών, τα μονοπάτια, οι πινακίδες, τα
καταδυτικά κέντρα, και λοιπά, πρέπει να είναι σε αρμονία με τον
παραδοσιακό χαρακτήρα της περιοχής.
3. Εκπαίδευση επισκεπτών: Οι επισκέπτες να ενημερώνονται για τη
σημασία της διατήρησης του περιβάλλοντος και των μνημείων,
ώστε να ενισχυθεί ο σεβασμός προς τον τόπο.
4. Συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας: Οι ντόπιοι κάτοικοι να
συμμετέχουν ενεργά στη διαχείριση και την ανάπτυξη αυτών των
τουριστικών δραστηριοτήτων, διασφαλίζοντας έτσι την προστασία
της περιοχής τους και την άμεση οικονομική ωφέλεια.
Με την κατάλληλη διαχείριση, ο Αποκόρωνας μπορεί να διατηρήσει
την πολιτιστική και φυσική του ταυτότητα, ενώ παράλληλα
αναπτύσσει έναν υψηλής ποιότητας τουρισμό, προσελκύοντας
επισκέπτες που θα σεβαστούν και θα εκτιμήσουν την αυθεντικότητα
του τόπου.
Όλες αυτές οι πρωτοβουλίες, είναι καθοριστικής σημασίας για τη
διατήρηση της αυθεντικότητας του Αποκόρωνα και προφέρουν
μια εναλλακτική προσέγγιση, προς τον τουρισμό που σέβεται τόσο
το Περιβάλλον, όσο και τον Πολιτισμό και την Κοινωνία.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, ο Δήμος Αποκορώνου
θεωρεί ως επιτακτική την έγκριση και θέσπιση ενός νέου και
επαρκούς Ειδικού Χωροταξικού Πλαισίου για τον Τουρισμό
(ΕΧΠ-Τ), το οποίο θα έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα και θα
καταστεί ένα χρήσιμο εργαλείο στην φαρέτρα τόσο του
Δήμου, όσο και των επιχειρηματιών του τουριστικού κλάδου
αλλά και της κοινωνίας του Αποκόρωνα, με σκοπό να
εξασφαλίσει τόσο την ανταγωνιστικότητα του προορισμού
στο διεθνές στερέωμα παράλληλα με την ευημερία της
τοπικής κοινωνίας και τη διατήρηση του φυσικούπολιτιστικού του αποθέματος, κληρονομιά στις επερχόμενες
γενιές του τόπου μας.

Β. Παρατηρήσεις για το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο
Τουρισμού
 Είναι απόλυτα επισφαλής ο υπολογισμός του δείκτη φέρουσας
ικανότητας που αποδίδει εσφαλμένα την «πίεση» των περιοχών του
Δήμου. (ανεπαρκής ως προς την καταγραφή της εν τοι πράγμασι
κατάστασης και τις υφιστάμενες υποδομές).
 Αποτυπώνει εσφαλμένα την κοινωνικο-οικονομική και συνάμα
περιβαλλοντική πραγματικότητα.
 Είναι ασαφής η κατηγοριοποίηση του Εθνικού Χώρου σε
Περιοχές με Ειδικά Γεωγραφικά Χαρακτηριστικά (Κρήτης) και
απουσία αναφοράς συγκεκριμένου Υψόμετρου (αριθμητικό), ώστε να
οριστούν οι Ορεινές Περιοχές.
 Απουσιάζει από την εν λόγω ΚΥΑ το παράρτημα για τους
Τουριστικούς Λιμένες όπως στο Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού
Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό (ΕΠΧΣΑΑ-Τ)
του 2013 (ΦΕΚ 3155/ Β’/ 12.12.2013)
 Απουσιάζουν οι Κατευθύνσεις για Επίλυση Για Κατηγορίες
Χώρου Με Ειδικό Καθεστώς, όπως Δάση και Δασικές Εκτάσεις,
Αγροτική Γη (υψηλής παραγωγικότητας) κ.λπ. καθώς και οι
Κατευθύνσεις για Επίλυση Συγκρούσεων με άλλες χρήσεις.
 Δεν λαμβάνεται υπόψη το ισχύον Περιφερειακό Χωροταξικό
Πλαίσιο (ΠΧΠ) Κρήτης το οποίο είναι πρόσφατο και σε ισχύ, και
θέτει σαφείς κατευθύνσεις σε περιφερειακό επίπεδο, με ξεκάθαρη
κατηγοριοποίηση του χώρου (διαχωρισμός σε Ζώνες)
αποτυπώνοντας την εν τοις πράγμασι κατάσταση και διάρθρωση
των υφιστάμενων χρηστών.
 Προωθούνται οι «ΟΜΑΤ» (ήτοι ΠΟΤΑ, ΠΟΑΠΣ, ΠΕΡΠΟ,
ΕΣΧΑΔΑ, ΕΣΧΑΣΕ καθώς και Σύνθετα & Μικτά Τουριστικά
Καταλύματα Μικρής Κλίμακας), η Εντός Σχεδίου δόμηση, τα «Μη
Κύρια» ξενοδοχειακά καταλύματα με Όρους Δόμησης Κατοικίας.
 Το ΕΧΠ-Τ εισάγει εννοιολογικά το Ειδικό Τέλος Πράσινου
Ταμείου με σκοπό την χρηματοδότηση τουριστικών αναπλάσεων
και υποδομών, χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίζει την συμμετοχή ή όχι
του εκάστοτε Δήμου στα έσοδα από την είσπραξή του.
 Απουσία σαφών μεταβατικών διατάξεων για τους νόμιμα
υφιστάμενους χρήστες.
 Δεν ακολουθεί την ιεραρχική τάξη μεταξύ Υπερκείμενων και
Υποκείμενων εργαλείων Χωρικού Σχεδιασμού, δημιουργώντας
« αγκυλώσεις » και διχογνωμίες όσον αφορά στην ερμηνεία της
κείμενης νομοθεσίας (Ν.4447/2016, άρθρο 6, παρ.5 συναρτήσει του
άρθρου 6, παρ.3, όπως ισχύουν) ως προς τη δυνατότητα των ΤΠΣ
να τροποποιούν τις ζώνες εντός της ίδιας ΔΕ, καθότι η δυνατότητα
αυτή αποτελεί αντικείμενο των Περιφερειακών Χωροταξικών
Πλαισίων.
 Συνυπολογίζει στο Πλαίσιο σχεδιασμού για την εύρυθμη
ανάπτυξη των Τουριστικών Καταλυμάτων (κύρια) τα καταλύματα
βραχυχρόνιας μίσθωσης (μη κύρια), θέτοντας όρους και
περιορισμούς (σε δόμηση, αρτιότητα, καθεστώτα Ενισχύσεων
Ιδιωτικών Επενδύσεων κ.λπ.) από τη στιγμή που τα συγκεκριμένα
δεν ανεγείρονται με όρους Τουριστικών Καταλυμάτων αλλά με
όρους Κατοικίας. Αποτελούν εντελώς διαφορετικά αντικείμενα
και οφείλουν να έχουν διαφορετική αντιμετώπιση.

Γ. Προτάσεις Δήμου Αποκορώνου για το Ειδικό Χωροταξικό
Πλαίσιο Τουρισμού
 Όλες οι ως άνω αναφερόμενες παρατηρήσεις, συντελούν στην
εσφαλμένη διαμόρφωση του «Χάρτη 2.13» με αντικείμενο την
«κατάταξη Δημοτικών Ενοτήτων σε κατηγορίες περιοχών άσκησης
τουριστικής πολιτικής» όσον αφορά στην Περιφέρεια Κρήτης από
το υπό διαβούλευση ΕΧΠ-Τ.
Ως εκ τούτου, ο Χάρτης προτείνεται να αναδιαμορφωθεί, ήτοι
την κατάταξη των περιοχών που στο υπό διαβούλευση ΕΧΠ-Τ
κατηγοριοποιούνται ως (Α) – (Β) – (Γ) & (Δ) στην αμέσως
«χαμηλότερη» κατηγορία «Πιέσεων», για λόγους εξασφάλισης
του αναπτυξιακού χαρακτήρα και θωράκισης των επενδύσεων,
σύμφωνα και με την πρόταση του συνόλου των τουριστικών
φορέων, της Κρήτης.
 Στις κατευθύνσεις προς τον υποκείμενο πολεοδομικό
σχεδιασμό, η δυνατότητα μεταβολής κατά μία το πολύ βαθμίδα
στον χαρακτηρισμό, σε επίπεδο διοικητικής υποενότητας
(Δημοτικής – Τοπικής Κοινότητας) ή τμήματος αυτής, ειδικά για
τον Δήμο Αποκορώνου, κρίνεται εντελώς ανεπαρκής. Να
αναδιαμορφωθεί δίνοντας την δυνατότητα προς τα ΤΠΣ να
μεταβάλλουν όσες βαθμίδες απαιτείται προς το «αυστηρότερο» ή
«ελαστικότερο». Πλείστες περιοχές της Κρήτης είναι αναπτυγμένες
«κάτω από το δρόμο» και μη αναπτυγμένες «πάνω από αυτόν» κι
αυτό, πρέπει να αποτυπωθεί.
 Προτείνεται η πλήρης κατάργηση της εξαίρεσης των –
κάθε είδους και οπουδήποτε – Περιοχών (Α) «Περιοχές Ελέγχου» από
την ένταξη σε καθεστώτα Ενισχύσεων Ιδιωτικών Επενδύσεων
(κριτήρια και διαβάθμιση) για την ίδρυση ή επέκταση μονάδων
ανεξαρτήτως της κατάταξης «αστέρων» αυτών.
 Το ΕΧΠ-Τ εισάγει εννοιολογικά το Ειδικό Τέλος Πράσινου
Ταμείου με σκοπό την χρηματοδότηση τουριστικών αναπλάσεων
και υποδομών, χωρίς ωστόσο να ξεκαθαρίζει την συμμετοχή ή όχι
του εκάστοτε Δήμου στα έσοδα από την είσπραξή του. Πρότασή
μας είναι να μην υπάρξει κανένα ειδικό ή γενικό επιπλέον
τέλος για τον Τουρισμό και τα υφιστάμενα να αποδίδονται
στους Δήμους με σκοπό να υλοποιούν αρτιότερα τις
αρμοδιότητες που ήδη επιτελούν.
 Αποσαφήνιση μεταβατικών διατάξεων για τους νόμιμα
υφιστάμενους χρήστες.
 Να αποκατασταθεί πλήρως και με σαφή νομικό τρόπο η
ιεραρχική τάξη μεταξύ Υπερκείμενων και Υποκείμενων
εργαλείων Χωρικού Σχεδιασμού, δημιουργώντας « αγκυλώσεις » και
διχογνωμίες όσον αφορά στην ερμηνεία της κείμενης νομοθεσίας
(Ν.4447/2016, άρθρο 6, παρ.5 συναρτήσει του άρθρου 6, παρ.3,
όπως ισχύουν) ως προς τη δυνατότητα των ΤΠΣ να τροποποιούν τις
ζώνες εντός της ίδιας ΔΕ, καθότι η δυνατότητα αυτή αποτελεί
αντικείμενο των Περιφερειακών Χωροταξικών Πλαισίων.
Διαφορετικά, αν αποτυγχάνουν τα ΤΠΣ να καθορίσουν αρτιότητες
και είδος καταλύματος, θα αποτελέσει σοβαρό ανασταλτικό
παράγοντα ειδικά στην ήπια ανάπτυξη του Δήμου
Αποκορώνου, στην ενδοχώρα.

 Να αποσαφηνιστεί το πλαίσιο για την εύρυθμη ανάπτυξη των
Τουριστικών Καταλυμάτων (κυρια) σε συνάρτηση με τα καταλύματα
βραχυχρόνιας μίσθωσης (μη κύρια), θέτοντας όρους και
περιορισμούς (σε δόμηση, αρτιότητα, καθεστώτα Ενισχύσεων
Ιδιωτικών Επενδύσεων κ.λπ.) από τη στιγμή που τα συγκεκριμένα
δεν ανεγείρονται με όρους Τουριστικών Καταλυμάτων αλλά με
όρους Κατοικίας. Αποτελούν τουριστικά αντικείμενα και οφείλουν
να έχουν ισότιμη αντιμετώπιση.

Είναι ζωτικής σημασίας ο Αποκόρωνας να διατηρήσει τον
παραδοσιακό του χαρακτήρα, καθώς αυτός αποτελεί μέρος της
μοναδικής ταυτότητας της περιοχής και προσελκύει επισκέπτες που
ενδιαφέρονται για αυθεντικές εμπειρίες. Η ανεξέλεγκτη τουριστική
ανάπτυξη μπορεί να αλλοιώσει την τοπική αρχιτεκτονική, να
επιβαρύνει το φυσικό περιβάλλον και να επηρεάσει αρνητικά την
ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Για να διασφαλιστεί η ισορροπία ανάμεσα στον τουρισμό και τη
διατήρηση του παραδοσιακού χαρακτήρα, το ΕΧΠΤ να προτείνει:
1. Χωροθέτηση τουριστικών μονάδων που να προσαρμόζονται στον
τοπικό χαρακτήρα, με σεβασμό στο περιβάλλον και στο τοπίο
σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις που θα δώσουν τα Τοπικά
Πολεοδομικά Σχέδια.
2. Στήριξη ήπιων μορφών τουρισμού: Εναλλακτικές μορφές
τουρισμού, όπως ο οικοτουρισμός και ο πολιτιστικός τουρισμός,
είναι πιο φιλικές προς το περιβάλλον και στηρίζουν τις τοπικές
παραδόσεις.
3. Προστασία παραδοσιακών οικισμών και αρχιτεκτονικής: Να
υπάρχει αυστηρή νομοθεσία για την προστασία της αρχιτεκτονικής
κληρονομιάς, με κανονισμούς δόμησης που θα διατηρούν την
αυθεντικότητα των οικισμών.
4. Προστασία φυσικού περιβάλλοντος: Να αποφευχθεί η
υπερεκμετάλλευση των φυσικών πόρων, ειδικά σε περιοχές μεγάλης
οικολογικής αξίας.
5. Κίνητρα και πόροι για την κατασκευή της Μαρίνας Τουριστικών
Σκαφών 90 θέσεων στις Καλύβες Αποκορώνου για την οποία ο
Δήμος Αποκορώνου έχει λάβει άδεια χωροθέτησης. Είναι σημαντικά
τα οικονομικά οφέλη που προκύπτουν για τη χώρα από τη
λειτουργία των μαρινών σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Μαρινών
Ελλάδας. Τα σχετικά στοιχεία δείχνουν ότι η μέση τουριστική
δαπάνη των επισκεπτών ανά άφιξη στις μαρίνες είναι περίπου 5
φορές μεγαλύτερη από τη μέση τουριστική δαπάνη των επισκεπτών
στα ξενοδοχεία. Επίσης, για κάθε 1 ευρώ που ξοδεύεται για τέλη
ελλιμενισμού, επιπλέον 5 έως 10 ευρώ ξοδεύονται για γενικές
προμήθειες, καύσιμα, επισκευές, συντήρηση, φορολογία,
μισθοδοσία, έξοδα πρακτόρων κ.α. Επιπλέον, το ΦΠΑ και τα ενοίκια
που αποδίδονται στο Δημόσιο ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ ενώ για
κάθε 100 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών δημιουργούνται 6 άμεσες και
100 έμμεσες θέσεις εργασίας.
6. Να συμπεριληφθεί Υδατοδρόμιο στο λιμένα της Γεωργιούπολης
για να δύναται η προσθαλάσσωση (προσυδάτωση) και
αποθαλάσσωση των υδροπλάνων.
Δ. Προτάσεις Δήμου Αποκορώνου: Πυλώνες Υψηλής Τάσης
και Ανεμογεννήτριες
Η εγκατάσταση πυλώνων υψηλής τάσης και ανεμογεννητριών σε
περιοχές με ιδιαίτερη φυσική και πολιτιστική σημασία, όπως ο
Αποκόρωνας, δημιουργεί εύλογες ανησυχίες σχετικά με την
αλλοίωση της τοπικής φυσιογνωμίας και την υποβάθμιση του
φυσικού περιβάλλοντος. Σε μια περιοχή που προωθεί τη βιώσιμη
ανάπτυξη μέσω περιπατητικών διαδρομών, πολιτιστικών μνημείων,
οικοτουρισμού και θαλάσσιου τουρισμού, η εγκατάσταση αυτών
των υποδομών έρχεται σε αντίθεση με την ανάγκη διατήρησης της
παραδοσιακής ταυτότητας.

Υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να
προστατευθεί η περιοχή του Αποκόρωνα:
1. Οπτική και Αισθητική Ρύπανση: Οι πυλώνες υψηλής τάσης και οι
ανεμογεννήτριες έχουν σημαντική επίπτωση στο τοπίο, ιδιαίτερα σε
περιοχές με έντονο φυσικό κάλλος ή ιστορική σημασία. Αυτές οι
εγκαταστάσεις θα αλλοιώσουν το χαρακτήρα των βουνών και των
παραδοσιακών οικισμών, καθώς η παρουσία τους είναι ορατή από
μεγάλες αποστάσεις.
2. Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις: Η κατασκευή και λειτουργία αυτών
των υποδομών έχει αρνητικές επιπτώσεις στη βιοποικιλότητα της
περιοχής. Η καταστροφή οικοτόπων, η όχληση των τοπικών
οικοσυστημάτων και η επιβάρυνση της πανίδας (όπως πουλιά που
χτυπούν σε ανεμογεννήτριες) αποτελούν σοβαρούς κινδύνους.
3. Αντίφαση με τις προσπάθειες βιώσιμου τουρισμού: Η
εγκατάσταση τέτοιων υποδομών έρχεται σε αντίθεση με την
κατεύθυνση που έχει λάβει η περιοχή για την προώθηση βιώσιμων
μορφών τουρισμού, όπως οι περιπατητικές διαδρομές, ο
οικοτουρισμός και ο θαλάσσιος τουρισμός, που στηρίζονται στη
διατήρηση του φυσικού τοπίου και της πολιτιστικής κληρονομιάς.
4. Επιπτώσεις στην υγεία σύμφωνα και με την γνωμάτευση του
Ιατρικού Συλλόγου Χανίων για το θέμα όπου επισημαίνει τις
βλαβερές συνέπειες για την υγεία του ανθρώπου.
5. Αυξημένος κίνδυνος πρόκλησης πυρκαγιάς.
Για να διατηρηθεί η φυσιογνωμία του Αποκόρωνα και να
προστατευθεί από τέτοιου είδους επεμβάσεις, υπάρχουν ορισμένες
εναλλακτικές και προτάσεις που θα μπορούσαν να εξεταστούν,
όπως η Ενεργή συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στη λήψη
αποφάσεων και η Ενίσχυση της προστασίας του φυσικού και
πολιτιστικού πλούτου και εξηγούμε: Οι κάτοικοι της περιοχής θα
πρέπει να έχουν λόγο στις αποφάσεις σχετικά με την εγκατάσταση
τέτοιων υποδομών. Η συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας είναι
κρίσιμη για την αποφυγή επεμβάσεων που δεν συμβαδίζουν με την
τοπική ανάπτυξη και τη φυσιογνωμία της περιοχής και η περιοχή
του Αποκόρωνα να ενταχθεί σε ζώνες αυξημένης προστασίας, όπου
θα απαγορεύονται τέτοιες εγκαταστάσεις.
Η διατήρηση της φυσιογνωμίας του Αποκόρωνα και η προστασία
της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς της περιοχής είναι
θεμελιώδης για την μακροπρόθεσμη ευημερία της. Με τον
κατάλληλο σχεδιασμό και την ενεργή συμμετοχή της τοπικής
κοινωνίας, μπορούν να βρεθούν λύσεις που θα συνδυάζουν τη
βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος.
Αν ο Αποκόρωνας καταφέρει να ισορροπήσει τον τουρισμό με τη
διατήρηση του παραδοσιακού του χαρακτήρα, θα προσφέρει ένα
βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης που θα ωφελεί μακροπρόθεσμα τόσο
τους ντόπιους όσο και τους επισκέπτες.

Ο Δήμαρχος Αποκορώνου
Χαράλαμπος Κουκιανάκης

spot_imgspot_img

Related Articles

Get in touch

45ΥποστηρικτέςΚάντε Like
7ΑκόλουθοιΑκολουθήστε

Τελευταία Νέα